woensdag 9 oktober 2013

Crochet scarfs - gehaakte kragen

Mijn jongste dochter houdt heel erg van rood, het is al altijd haar lievelingskleur. Bij Jeanet van Blij dat ik brei kocht ik voor haar schitterende wol met een mooi verloop van donkerrood naar lichtrood.


Ik haakte eerder met deze wol een omslagdoek voor mezelf (de South Bay shawlette) en een sjaal in krokodillensteek voor mijn oudste dochter.
En nu dus deze kraag. Hij is lekker zacht, gaat twee keer om de hals


Of je draagt hem lekker lang.



Mijn dochters gaan met de fiets naar school en 's winters ben ik altijd wat extra ongerust, als in het donker moeten fietsen. Uiteraard gebruiken ze hun fietslichten, maar toch, als je zelf met de auto rijdt in het donker, en zeker als het regent, dan vallen die kleine lichtjes niet zo heel veel op. Een fluo hesje dat willen ze absoluut niet aan. En dus ben ik al een tijdje op zoek naar een andere oplossing.


 Ik vond deze leuke wol bij Stoffenhuyze Paulette in Oostende. De kleine witte streepjes die je in de draad ziet, reflecteren. Dus wanneer auto's met hun lichten op de kraag schijnen, lichten deze streepjes op. Ok, het is niet zo efficiënt als een fluo hesje maar veel hipper en alle beetjes helpen, toch?


7 reacties:

  1. Wat is je rode kol (allebei!) prachtig geworden!!
    Hartelijke groet,

    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 mooie cols gemaakt, die Unicat is echt supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige collen in deze mooie warme kleuren. Dat wordt genieten nu het kouder wordt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. love the variance in the red tones. hope all is going well for you. btw. i have a new giveaway at the blog. did you put your name in the hat yet to win? if not, do so now!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaals, je zou bijna hopen dat het winter wordt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Que rojos mas bonitos, los dos me encantan ,frio no pasan tus hijas con ellas y además iran guapisimas
    abrazos guapa!

    BeantwoordenVerwijderen