vrijdag 12 april 2013

Is it a scarf or is it a necklace?

Tried something different yesterday. I bought this lovely yarn at one of my favourite local shops. It is a mixture that includes silk, one of my prefered products. I really like silk because it is a natural product, soft and shinny, and very nice to crochet with. 


Gisteren kocht ik deze draad met onder meer zijde in bij Suzywol in Eernegem, een van mijn favoriete lokale winkels. De draad is heel zacht en haakt heerlijk.




Normally my crochet necklaces are made with pure silk and a crochet hook 1.5 mm. This crochet tube is made with a 5.5 mm hook. It is something in between a necklace and a scarf and I really love the result! It is very soft to wear. Wear it long or short wrapped around your neck. 

Normaal haak ik mijn kettingen en juwelen met naald nr 1.5, deze is gehaakt met naald 5.5. Dat gaat uiteraard veel sneller maar ik ben ook echt tevreden met het resultaat. Het gehaakte buisje houdt een beetje het midden tussen een ketting en een dunne sjaal. Je kunt hem kort dragen rond je nek of heel lang.

On to the next!

En nu aan de slag met de andere kleuren die ik kocht!

14 reacties:

  1. Ik vind hem superleuk zeg!

    Ik ben benieuwd naar de andere kleurtjes.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. very interesting! I love that style, and the colors work great together!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, maak ook gehaakte halskettingen, maar deze is mij nooit gelukt daar ik blijkbaar minder ! Had al gelezen van enkel de bovenste lus te gebruiken ... terug even uitgetest ... maar lastig om doen, is er een bepaalde techniek die ik kan gebruiken of moet ik maar blijven proberen

    Hopelijk kun je mij even op weg helpen

    Alvast super bedankt
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik beide lussen, niet enkel de bovenste, vind dat niet zo mooi. Gewoon blijven oefenen zou ik zeggen, meer is het niet.

      Verwijderen
  4. Hi, will you give us the template? It's so amazing! Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That is fun! It would be cute with a denim skirt too.

    ~Liz

    BeantwoordenVerwijderen